marți, 23 februarie 2010

Prietena mea cea mai buna este ....

.... de-o schioapa, are ochii mari, verzulii, imprejmuiti de gene lungi, parul castaniu deschis, in bucle usoare, o gurita mica si un nas turtit. Cand era mica mica mica i se zicea "Inghesuita". Si cu ochii acestia maaari zi de zi ma priveste, ma analizeaza, critica, lauda si din gurita ei mica ies zilnic o droaie de povesti, glume, declaratii debordand de sinceritate, cantece, poezii si nu in ultimul rand gramezi, maldere, munti intregi de intrebari la care eu am in depozit sau caut cu mai multa sau mai putina disperare raspunsuri, adesea chiar si in biblioteca/internet, rasfoind in literatura de specialitate....
Ea: "Te iubesc!", "De ce te uiti asa? De ce razi? De ce zambesti?", "Esti trista? Vesela? De ce?", "Esti cea mai buna, cea mai frumoasa:", "Te iubesc!", "Eu pe tine te-am ales dintre toate mamicile de pe lume!", "De ce nu poti sa stai cu mine la scoala? De ce mergi la servici?", "Te iubesc!", "Haide sa ne jucam amandoua! Vrei sa fim azi surioare?", "Ne uitam impreuna la un film? Hai, alege tu unul dragut pentru noi!", "Te iubesc!", "Vrei sa-tzi cant un cantec, sa-tzi spun o poveste?", "Vino cu mine sa mirosim parfumurile! Care itzi place tzie?", "Hai, mergem amandoua la o pizza? sau la Mc? sau la Bäcker (brutar, cofetar)", "Am voie sa te fardez si coafez?Wow!", "Te iubesc!"
Nu ma slabeste o clipa din ochi, nu am nici o sansa, ma simte perfect, ma adulmeca. Si asta zi de zi, sunt non-stop "live on stage" iar privirile noastre comunica adesea mai mult decat cuvintele. Ea e cea care cateodata cand pic de oboseala imi zice: "Culca-te 5 minute ca eu ma joc langa tine si pe urma ne jucam impreuna pietricele (rummy)!" Ea e cea mai buna prietena a mea.
H..., I..., D..., A..., C..., T..., M..., V..., S... si restul .... sa nu ma paruiti, da?
Dar, asa a vrut soarta(?), ca noi doua, eu si prietena mea cea mai buna, sa ne trezim intr-o constelatie nu intotdeauna propice pentru MAAAREA prietenie ... Si de fiecare data cand trebuie sa-mi iau in serios rolul de mamica factor de decizie cu mega responsabilitati - adica mai non-stop, stau si ma privesc si ma analizez si ma concentrez si ma straduiesc sa nu cumva sa ma departez prea tare de rolul de prietena cea mai buna, sa nu sar peste cal, cum se zice, sa nu spun neadevaruri (prea umflate, adica sa evit cu muuuult bun simt adevarurile prea crunte), sa nu promit ce nu pot respecta, sa nu tin discursuri prea lungi si plicticoase, sa dau explicatii clare, sa nu negativizez prea aprig situatii/persoane (poate ea are noroc de experiente pozitive in contexte similare), sa visez si sa sper cot la cot cu ea, sa ma scufund cu pasiune in lumea povestilor, samd, dar mai ales sa fiu sincera, naturala si sa respect. Asa ca am in tolba cateva principii/formule de baza.
Eu: "Te rog!", "Te iubesc!","Multzumesc din toata inima!", "Te iubesc!", "Bravo!", "M-as bucura daca ....", "Te rog!","Chiar nu vrei/nu-tzi place... poate incercam impreuna ...?!", "Te iubesc!", "Bravo!", "Scuza-ma dar nu pot acum, trebuie sa ....!", "Multzumesc!", "Trebuie, pentru ca ... !", "E/Ar fi bine, pentru ca ...!", "Te rog, potzi sa ...?", "Te iubesc!", "Eu pe tine te-am ales dintre toate fetitzele din lume!", "Bravo!", "Ce frumos ai ....!", "Eu cred ...Parerea mea este...! Tu ce crezi?","Te iubesc!", "Ce frumos e ...!", "Multzumesc!", "Te iubesc!"
In situatia data, concluzia clasica si siropoasa este: "Prietenia noastra va fi pentru totdeauna." Insa eu totdeauna (cu referire la trecut) am avut mare respect fata de "totdeauna" (cu referire la viitor). Asa ca eu savurez fiecare CLIPA cu prietena mea cea mai buna.

NOTA: Incep sa duc tratative cu inca o tipa, Iris, care sper imi va deveni o la fel de foarte buna prietena .... in freo 4-5 luni!

2 comentarii: